گفتگوی آنلاین یک ابزار ارتباطی است که توسط مشاغل مختلف و سازمانها برای گفتگو در زمان حاضر و به صورت زنده با بازدیدکنندگان وب سایت خود استفاده میکنند. بازدیدکنندگان وب سایت شما میدانند که گفتگوی آنلاین سریعتر و اغلب کارآمدتر از سایر اشکال ارتباطی است و بسیاری از این فرصت برای پرسیدن سوالات فوری، همان جا و در حین مرور وب سایت شما استفاده میکنند. بسیاری از افراد ترجیح میدهند با تلفن صحبت نکنند و کسانی که به برقراری تماس از طریق پیامک و شبکههای اجتماعی عادت دارند، معمولا با رویکرد گفتگوی آنلاین راحتتر هستند. داشتن یک ماژول گفتگوی آنلاین بر روی وب سایت شما، مشتریان به پرسیدن سوالات آنی خود ترغیب میکنند در غیر این صورت تماس گرفتن و ایمیل ارسال کردن ممکن است به زمانی دیگر موکول شده و یا به کلی فراموش شود. کسب و کارها متوجه شدهاند که گفتگوی آنلاین میتواند به افزایش چشمگیر ارتباط بازدیدکنندگان با مجموعه آنها منجر شود. در واقع گفتگوی آنلاین میتواند تا شش برابر بیشتر تعامل با بازدید کنندگان وب سایت ایجاد کند. ماژول گفتگوی آنلاین نرم افزار تیکتینگ کایاکو به صورت پیشفرض بر روی تمامی نسخههای نرم افزار تیکتینگ کایاکو در دسترس است و میتوانید بدون محدودیت تعداد گفتگوهای آنلاین و اپراتورهای در دسترس از این ماژول گفتگوی آنلاین استفاده کنید. یکی از محدودیتهای بسیاری از نرم افزارهای گفتگوی آنلاین محدودیت پاسخگویی به درخواستهای گفتگوی آنلاین به صورت روزانه، ماهانه و سالانه است. در نرم افزار تیکتینگ کایاکو و ماژول گفتگوی آنلاین آن، هیچ محدودیتی برای اپراتورها در نظر گرفته نخواهد شد. همچنین اپراتورها میتوانند یک گفتگوی آنلاین را به سایر اپراتورها انتقال دهند و یا یک اپراتور دیگر را به یک گفتگوی آنلاین در حال اجرا دعوت کرده و پاسخگوی پرسشهای کاربران باشند.